21.2.16

nasıl reklamcı olamadım



hayatta bir defa bir reklam fikri geldi aklıma. bundan üç yıl önceydi, alkol reklamları yasaklanmıştı - televizyonda zaten yasaktı da billboard'larda, büfelerde, konser organizasyonlarında filan da içki markalarının adı geçemeyecekti. fikir şuydu: insanların tek başına, çift olarak ya da toplu halde içki içtikleri anların fotoğraflarından oluşan bir seri yapmak. ama fotoğraflarda hiç içki yok - şişe yok, kadeh yok, yalnızca içerkenki pozlar var. sonra bunun hakkında sosyal medyada "efes pilsen'in billboard'larını gördün mü?" geyiği çevirmek.

bu fikri paul mcmillen'a (ultrarpm) yazdım üşenmeden:

"Paul hi,

I have an advertisement idea I have no use for, so I thought I'd throw it at you, and maybe you can find a way to use it if it is any good.

Alcoholic beverage companies willl no longer be able to advertise their products. I think there's a way around that: remove the signifier from the sign and put it somewhere else. Here's what I mean: you have a series of billboard photographs, depicting various groups of merry people, in various poses of having drinks - but there are no bottles, no glasses, they are not sitting at a bar, etc; it's only their poses, the way they hold their hands (like holding a beer jug), the way their arms are extended ("cheers") etc. The style, color, angle etc of these photographs make it clear they belong to the same series, but there is no written indication of that. Nowhere on the billboard does it say "Efes Pilsen", no logo, no silhouette of the bottle. Then you recruit a sufficient number of people on facebook and twitter, and they are the ones who announce how much they have liked the new Efes Pilsen ads, with snapshots attached. It goes viral, and you have done your job.

Once you pull that off, you can become more abstract in the next rounds, because people will be expecting the sign with the omitted signifier.

Best"

paul fikri beğendiğini söyledi ama kullanmadı. benzer bir fikir, fotoğrafçı eric pickersgill'in de aklına gelmiş. telefon ve tabletlerin olmadığı bir fotoğraf dizisi yapmış. benim hayal ettiğimden daha iyi olmuş tabii:

http://www.removed.social/


3 comments:

  1. aman da aman, reklam fikri bulmuş da paul'e yazmış da, uygulanmamış da, ecnebiler aynısını düşünmüş de, ahahahaha:))))) cinyıs of dı cirfs, afferin sana.

    ReplyDelete
  2. Ay ne kadar ayıp! İşte bunun için insanlardan "nefret" ediyorum. Ne kadar gereksiz bir saldırı! Sanki yalan söylüyormuşsun gibi! Bir de "anonymous", kimliğini de saklıyor yani.

    Gayet hoş bir fikir düşünmüşsün ve reklamcı da olmalıymışsın. Ama işte onun için önce fikri “pazarlayabilmek” gerekiyor. Sen yapamıyorsun, bir başkası yapıyor. Fikri çok daha önceden düşünmüş olduğun için de kendine pay çıkarmaktan daha doğal bir şey yok. Kaldı ki, bira reklamı yasağı için böyle bir fikir hayata geçişirilseymiş, çok daha zekice olur ve özel bir yankı yaparmış. En azından benim gözümde. İçki içmem, o nedenle satışlarını etkilemezdi ama markaya ve arkasındaki yasağa meydan okuyan dehaya saygı duyardım.

    ReplyDelete
  3. Fikir ve yol/tarz etkileyici boyutta çok güzel.
    Süper bir çalışma olabilir. Bence muhakkak doğru kullanılmalı.

    ReplyDelete

adınızın görünmesini istiyorsanız ama google hesabınız yoksa lütfen yorumunuzun sonuna adınızı ekleyin.