6.6.14

minareli kilise



müslümanların ayasofya şehvetini anlamak benim için zor - onların bulunduğu yerde başka bir dine inananların varlığına, o dinin yapılarına tahammül edememekse bu şehvetin kaynağı, dünyada çok sayıda müslüman topluluğu buna pekala tahammül edebiliyor, bizimkilerin farklılığı nereden kaynaklanıyor bilmiyorum. yok eğer "halka açık" her yerde namaz kılınabilmeli diyorlarsa, bu da tuhaf bir iddia. müslümanlara bir hak tanınacaksa, diğer dinlerin üyelerine de tanınmalı tabii.

bu da beni hariçten yapacağım öneriye getiriyor: ayasofya ibadete açılsın. cuma günü müslümanlar, pazar günü hıristiyanlar ibadet etsin. hatta bir adım daha ileri gidelim: insanlık tarihinin en eski dinlerinin en yenilerine dönüştüğü bu toprakların geleneğine uygun bir biçimde, haftanın bir günü, mesela çarşamba günleri, hangi dinden olursa olsun herkesin katılabileceği, önde gelen dinlerin yetkililerinin ortaklaşa ya da dönüşümlü düzenleyeceği ayinlere katılsın, bu ayinler de dinlerin farklılıklarını değil, ortaklıklarını öne çıkarsın.

çok saçma, biliyorum.

2 yorum:

  1. Bence müthiş bir fikir.. Olsa ne güzel olacak bir şey...Bu vizyon için ne kadar zamanınız var acaba, ama umarım uzun da olsa vardır..

    YanıtlaSil
  2. Harika bir fikir! Bizim ulkemiz herkesi degil, sadece "bazilari"ni memnun etmeyi amaclayan bir politikayla yonetildigi icin gerceklesme ihtimali 0, ama hayali bile guzel.

    YanıtlaSil

adınızın görünmesini istiyorsanız ama google hesabınız yoksa lütfen yorumunuzun sonuna adınızı ekleyin.