29.4.14

oktay rifat'ın son söyleşisi



nisan, malum zalim ay, oktay rifat'ın öldüğü ay. şaire selam olsun. küçük bir anımı da anlatayım bu vesileyle:

sene 1997 filan. oktay rifat öleli neredeyse 10 yıl olmuş; ben yky'de çalışıyorum, o sıralar oktay bey'in bir kitabını basmışız. bir gün telefon çaldı, hür fm'den arıyorlar, "oktay rifat'la söyleşi yapabilir miyiz?" diyor karşımdaki ses! iki saniye içinde adrenalinim tavan yaptı, "tabii," dedim, "ben şairimizle görüşeyim, ne zaman uygun olduğunu size bildiririm."

telefonu kapayıp cenk koyuncu'nun yanına gittim, o da o sırada yky'de çalışıyordu. durumu anlattım, "senin ev telefonunu vereceğim, akşam seni arasınlar, oktay rifat diye konuş" dedim. cenk böyle numaralara bayılırdı, üstüne atladı tabii. ben hür fm'le yeniden konuştum, söyleşiyi teyit ettik, başladık beklemeye.

akşam gerçekten de aradılar cenk'i, o da boğuk (ve galiba biraz alkollü) bir sesle oktay rifat gibi döktürdükçe döktürdü, yanlış hatırlamıyorsam "size bir şiirimden birkaç dize okuyayım" diyip bir cenk koyuncu şiiri okudu filan. röportaj hür fm'de 2-3 kez döndü, neden sonra birileri aydı, yayından kaldırıldı.

tabii olay gazetelere yansıdı, söyleşiyi yapan radyocuya da maalesef kapıyı gösterdiler. o kısmına üzülmedik değil, ama yani! sonra o programı yapanlar yayınevine de geldi, biz "kusura bakmayın, şahsi birşey değildi" dedik, onlar da "tamam çok mesele değil" dediler, tatlıya bağlandı.

1 yorum:

  1. Trajikomik bir durum. :)) Ama radyodaysan tek kişinin söylemesiyle olmaması gerek bazı şeyler. Bir ön araştırma gerekmez mi? Yaşıyor bile olsa evli mi, bekar mı, nelerden hoşlanır, nelere kızar falan öğrenmek gerek. Neyse tatlıya bağlanmış.Oktay Rıfat'da ışıklar içinde yatsın.

    YanıtlaSil

adınızın görünmesini istiyorsanız ama google hesabınız yoksa lütfen yorumunuzun sonuna adınızı ekleyin.