15.7.13

bir yol bulunur


ulaştırma bakanı ve karayolları genel müdürü açıklamalar yaptı, 3. köprü yollarında güzergah değişikliğine gidileceğini duyurdu. açıklamaya göre değişikliğin nedeni kuşların göç yolları ve su havzaları, yani çevresel faktörlermiş.

 bu açıklamanın doğru olduğunu varsayarsak, "niye daha önce düşünmediniz, çed raporuna bakmadınız?" diye sorası geliyor insanın - şaka değil, milyarlarca liralık bir yatırımdan bahsediyoruz, anaokul çocuğuna "yavrum çizginin dışına taşırmışsın sarıyı, sil oraları düzgün yap" demeye benzemez. cevabı basit bu sorunun: bakamazlardı çünkü çed raporu yok. çed raporu gerekmesin diye de sonradan kanun çıkarıldı zaten. doğru yapmakla hızlı yapmak, her iktidarın faaliyetlerinin iki eksenini oluşturur diye düşünürsek, siyasal iktidarın da çoğu zaman hızlı yapmayı, idealdeki devlet bürokrasisinin de doğru yapmayı daha çok önemsediğini söyleyebiliriz. tabii bizim deneyimimizde bürokrasi o kadar berbat ve verimsiz çalışagelmiştir ki, iktidar bürokrasiye yalnızca "kitabına uydurmak" açısından yaklaşır, zaten halk olarak biz de öyle yaklaştığımızdan bundan uzun boylu bir sorun çıkmaz. ama işte bazen böyle döner kıçınızı ısırır, benzersiz kepazeliklere imza atmanıza yol açar.

gelgelelim, ben bu açıklamanın gerçeği yansıttığından tümüyle kuşkudayım. "üç-beş kuş" için bu kadar zahmete girmez akp hükümeti; alır bir yerden üç-beş yüz bin kuş (çin'den alıp ucuza kapatabilir), mesela ankara-istanbul karayolu boyunca kuş cenneti kuracağım der ("ağaç da ekmiştik nitekim"), asıl çevreci olur yine.

No comments:

Post a Comment

adınızın görünmesini istiyorsanız ama google hesabınız yoksa lütfen yorumunuzun sonuna adınızı ekleyin.