2.4.12

kronk selamı avrupa'da

haberi milliyet'te gördüm:

'Almanya'nın en çok satan gazetesi Bild, Erdoğan'ın iki elinin parmaklarını önünde birleştirdiği hareketi ilk olarak Alman Başbakanı Angela Merkel'in yaptığını, ardından birçok liderin de aynı şekilde görüntülendiğini yazdı. 


Alman Dışişleri Bakanı Guido Westerwelle, eski Almanya Cumhurbaşkanı Cristian Wulff, RusyaDevlet Başkanı Dimirti Medyedev ve Cornwall Düşesi Camilla'nın da aynı halde pozlarını yayınlayan gazete bu hareketin "güç elması" olarak adlandırıldığını belirtti.' 

"bu hareket"ten kasıt, bildiğimiz "kronk selamı":

'Hakan elleriyle Kronk selamı veriyor - iki elin parmakları uçlardan ikinci boğuma kadar birbirine değiyor ama avuçlar açık; başparmaklar ileriyi, diğerleriyse yeri gösteriyor. Herkes çığlıklar atarak aynı selamı veriyor. Gülüyor Hakan. 
“Bu selamın anlamı ne?” 
Çevresindekiler bu soruları bir tür sınama olarak algılıyor belli ki; Hakan’ın yanıtları bilmiyor olabileceğini düşünmüyorlar bile. 
“Ters vulva,” diye atılıyor genç bir kadın. 
“Ters ne?” 
“Ters vulva. Yaşamın anlamsızlığını simgeliyor. Kronk’un temel öğretilerinden biri bu. Kronk der ki, yaşamda anlam aramak-” 
“Yaş amda anlam aramakla birdir. Evet, biliyorum.” 
Gülerek çevresindekileri seyrediyor.' 

(7, bölüm 77)

dünya siyaseti ne tuhaf, değil mi?

2 comments:

  1. dünya siyasetinden daha tuhaf olan şu: siyasetbilime ilgi duyan [alan üzerinde ingilizce yazacak kadar istekli, gözünü karartıp amerikalara gitmiş adam!] bir romancının, siyasi olmayan bir romanında bu "harekete" değinmesi: orada böyle bir özel hareketi resmen tanımlaması.

    [7'nin son baskısında kitabın arka kapağında bu "hareket" yer alıyor. vajinayı doğrudan anımsatan; hissettiren, "gördüren"; erkeğin iki elini ortaya koyarak vajinayı "işaret eden" bir "hareket". özellikle hareket diyorum. bir tür cinsel hamle olarak görüyorum onu. "her şeyin rahmi vardır" demişti biri, bir zamanlar. "ama her şeyin erkekliği yoktur" diye devam etmişti: "erkeklik yalnızdır, gariptir, ortadadır, sokulmak, yuva bulmak ister; misal müzik girecek bir kulak (rahim) arar, şiir girecek bir ruh, yerleşecek bir karın (boşluk) arar..."]

    [bense dünya neden yuvarlak diye düşünürdüm o zamanlar... sonradan sevdiğim her şeyin kavisli olduğunu; belirgin köşelerden çekindiğimi; insan bedeninde köşenin değil kavislerin belirleyici olduğunu kavradım... 7 köşesiz bir romandır bu arada: okuyucu kafasına göre takılır, hayal eder, vazgeçer, görmezden gelir...]

    7'den sonra cem akaş neler yazdı?

    "olgunluk çağı" üçlemesinin gerçekleşeceğini de düşünebiliyoruz. sanat, siyasetin önünde gidiyor: her zaman böyle bu. bin dokuz yüz seksen dört, tek örnek değil: siyasetçiler hayalden uzak insanlar: işte bu yüzden hayal kurabilen bir romancının siyasete ilgi duyması fazladan ilgi çekici.

    ama daha çok şunu merak ediyorum bir okuyucu olarak; cem akaş'ın bu harekete yüklediği anlamın cinsel çağrışımlarından başka cem akaş tarafından bilinen "özel" başka anlamları var mı? [belki bir çocukluk yaşantısı? ya da ne bileyim cem akaş'ın birinde görüp beğendiği, sevdiği bir hareket mi bu? sevimli bir hareket;; bunda hem fikirim. çocuklar da yetişkinler de onu itici bulmuyor. "seviyor". denedim; oradan biliyorum]

    yoksa sahiden insanın cinsel durumuyla siyasi konumu arasında bir tür "tersine zevk" ilişkisi mi var? iktidarsız bir padişahın sevişme delisi olmasıyla; iktidar sahibi bir padişahın at üstünde sefere çıkıp sevişememesi arasında bir ilişki kurmuştum bir zamanlar [bakınız: deli ibrahim ile kanuni sultan süleyman.]

    bana gelince ben "kronk selamı"nı, 7'yi ilk okuduğumda cami imamında fark etmiştim: imam efendi, camiye yardım talep ederken ellerini böyle birleştirivermişti minberde iken: sözleri yumuşatan, insana sıcak gelen bir görüntü: insan eli dikkat çekici, bu zaten belli. ama onu rahme, vajinaya benzetmek erkekliğin sivriliğini siliyor. en azından bir erkek olarak, bu hareketi yapan bir erkeği sempatik buluyorum: evet, erkeği erkeğe sempatik gösteriyor bu "hareket". erkeğin içindeki kadını belirtiyor sanki. gözü alıyor, gözü etkiliyor. bilinçdışını işin içine sokuyor. yanılıyor muyum?

    evet cem akaş; neden "kronk selamı"? sebepleri ile açıklayınız.

    [birbirini tanımak için böyle selamlaşan bir grup insanın, başka bir şekilde değil de bu şekilde selamlaşmasını neden uygun buldunuz?]

    kurmaca, gerçeğe temas edince seviniyorum. kaderin açıklanması bu. bir kadın siyasetçi ile bir erkek siyasetçi arasındaki belki de tek ortak nokta bu hareket? önemli!

    haksız mıyım?

    ReplyDelete
  2. ismail pelit'in cevapsız bırakılmış uzun yorumları beni üzüyor.

    ReplyDelete

adınızın görünmesini istiyorsanız ama google hesabınız yoksa lütfen yorumunuzun sonuna adınızı ekleyin.